poniedziałek, 7 grudnia 2015

łosoś w sosie kokosowo- cytrynowym





Przepis, z niewielkimi zmianami, pochodzi ze strony kuchnia lidla

Moja rodzina nie przepada za rybami, więc gdy usłyszeli, że na obiad ryba.....słychać było jęk. Ten przepis jednak okazał się strzałem w dziesiątkę- rewelacyjny smak, w dodatku uzyskany w 25 minut! gorąco polecam.

około 800g  filetu z łososia
curry

sos:
2 łyżki masła klarowanego
300g pieczarek
3 ząbki czosnku
1 duża cebula
sól, pieprz do smaku
1 papryczka chilli lub 1/2 łyżeczki mielonej
puszka mleka kokosowego
1 limonka (u mnie sok z 1/2 cytryny)
200g  świeżego szpinaku
1 łyżeczka startego imbiru
1 łyżeczka miodu
1/2 pęczka świeżej kolendry
około 100g orzeszków pistacjowych, brazylijskich lub pekan


Łososia kroimy w kostkę (około2-3 cm) i panierujemy w curry.
Pieczarki kroimy w plasterki, cebulę drobno kroimy, czosnek siekamy. Wrzucamy na patelnię łyżkę masła klarownego, topimy i dodajemy pieczarki, cebulkę i czosnek. Podsmażamy aż cebulka się zeszkli a pieczarki nie będą surowe.Wtedy dodajemy sol i pieprz do smaku, następnie drobno pokrojoną papryczkę (u mnie w proszku) i imbir. Całość zalewamy mlekiem kokosowym i skrapiamy sokiem z cytryny (lub dodajemy sok z limonki oraz odrobinę skórki).  Gdy sos zredukuje się i zgęstnieje, doprawiamy miodem. Na koniec wrzucamy szpinak i utłuczone  (tłuczkiem) lub zmielone orzechy (u mnie brazylijskie). Całość podsmażamy aż szpinak będzie zblanszowany, czyli około 2-3 minuty. Gotowy sos posypujemy kolendrą ( u mnie dziś bez kolendry- zapomniałam kupić).
Na drugiej patelni topimy pozostałe masło i smażymy kostki łososia na rumiano z każdej strony.
Podajemy z ziemniakami.
Gotowe!


Uwagi: Masło klarowne to nie to samo co zwykłe masło powstaje ono przez "szumowanie" masła. Jest to proces dość pracochłonny ale obecnie można kupić gotowe masło klarowane. Warto z oferty skorzystać. Gdyby ktoś skusił się na smażenie na zwykłym maśle- od razu przestrzegam, że zacznie się palić,ciemnieć. Nie ma z tym problemu w maśle klarowanym, które zachowuje cudowny aromat, smak i kolor do końca smażenia:)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz