środa, 15 stycznia 2014

żurawina do mięsa


500g suszonej żurawiny
1,25l wody

Żurawinę zalewamy wodą i gotujemy na małym ogniu przez około 1 godzinę-aż owoce żurawiny będę mięciutkie a płyn zrobi się zawiesisty. Ot i cała sztuka.
Żurawiny nie trzeba słodzić! Będzie słodka:) Słodycz z jej wnętrza wydobywa się podczas gotowania, tak  samo jak substancja żelująca.
Idealna do serów (szczególnie oscypka na ciepło), mięs i kanapek z szynką. Ja lubię wyjadać prosto ze słoika:)

Jeśli ugotujemy zbyt dużą ilość żurawiny, można włożyć ją do słoika -pasteryzujemy 15 minut (słoik 350 ml)

2 komentarze:

  1. Nie trzeba pasteryzować jeśli: w piekarniku mocno ogrzejemy słoiki i będziemy do nich nakładać gorącą żurawinę. Wystarczy zakręcić słoik i postawić do góry dnem. Czekamy aż słoiki będą chłodne.Trzyma doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdzie nie mogłam znaleźć przepisu jak przygotować ten pyszny dodatek z suszonej żurawiny. W końcu trafiłam tutaj. Dałam tylko troszkę mniej wody - 1 litr i dorzuciłam jabłko. Wyszło super. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń